Vol 2.0
Velkommen til en digg frokost servert med inspirasjon fra Cannes Lions
Dybdestudie: Nøkkelen til lønnsom e-handel med Dr. John Karsberg.
Til tross for rask vekst på grunn av endringer i forbrukeratferd, teknologiutvikling og en global pandemi, er digital handel preget av lav lønnsomhet.
Flere e-handel aktører kjemper en krig på pris og konformitet. Risikoen for å havne bakpå er stor – så hva skal til for å lykkes med å selge på nett?
Dr. John Karsberg er Senior Commerce Strategist i NoA Ignite og sammen med Kirstine Rust, Partner and Strategic Advisor i NoA Consulting, tar de oss gjennom en dybderapport gjennomført i det Svenske markedet.
Den gir oss innsikt i å forstå kundenes reelle behov når de handler på nett. Rapporten er et resultat av 1500 kundeintervjuer om 42 av de mektigste e-com-aktørene i Sverige, utført av NoA Ignite, NoA Consulting og Norstat.
Foredragsholdere
Program
Mine favoritter - hilsen Jens-Petter Aarhus, jurydeltaker og kreatør i Anorak / NoA
Blant noen av de beste reklamekampanjene i verden finnes det også ideer som er vanskelig å kategorisere. Er det en ny tjeneste? Er det en ny dings? Er det reklame eller er det et nytt produkt? Med et blikk på kreativ bruk av teknologi og nye produkter og tjenester som er bakt inn i markedsføringen har Jens-Petter plukket ut noen av sine favoritter.
Mine favoritter - hilsen Sollin Sæle, Young lions-deltaker og kreatør i Anorak / NoA
Finner vi noe annet enn kule gimmicks som egentlig ikke bygger merkevaren eller “woke” one-offs i år? Etter en pandemitid med mye kortsiktig tenkning skal Sollin lete etter de nye integrerte, langsiktige, gøye konseptene som det “You’re not you when you’re hungry” var for Snickers og se på hvordan de beste i verden velger å ta dem ut akkurat nå, med et ekstra blikk på FMCG.
Er kreativitet et mål eller et virkemiddel? - med Niklas Olsen, Strategisk Planner i Anorak / NoA
Mange av jobbene som vinner stort i Cannes, vinner også stort når det kommer til effekt og lønnsomhet. Niklas trekker frem noen favoritter fra Cannes, og prater litt om strategisk kreativitet og hva som faktisk virker.
Praktisk Info
- Arrangementet gjennomføres i NoA sitt hovedkontor i Wergelandsveien 15
- Nærmeste t-bane / buss plassen : Nationaltheatret (600m)
- Frokost serveres fra kl 08:00 og foredraget begynnes kl 09:00 presis